Pagini

luni, 5 septembrie 2011

Getting started - before the big party

Cum a inceput ? Ca in povesti, cu o sedinta foto, la sfarsitul careia aveam un portofoliu plin de poze. Daca ai visat vreodata sa fii protagonistul unei sedinte foto, sa zambesti pentru camera, si toata atentia fotografului sa fie orientata spre tine, ei bine ai tras lozul mare. Nu prea conteaza cu ce te imbraci, sau cum iti sta parul, totul va iesi minunat daca zambesti larg, deci nu uita de periuta de dinti.
Cu pozele in mana, te duci frumos la ortodont care stabileste exect planul de tratament si decide ce trebuie sa faci mai departe.

Ca sa castigi ceva trebuie sa renunti la ceva, si in cazul aparatelor ortodontice regula se confirma. Inainte de a incepe sa porti aparatul dentar, trebuie sa iti faci extractii in scop ortodontic, asta inseamna extragerea unor dinti pentru a face loc celorlalti sa se alinieze. Cu siguranta nu este cel mai placut pas din toate etapele de pregatire, dar este foarte necesar. Eu am avut nevoie de 4 extractii, 2 sus si 2 jos. Aceste extractii se fac de catre un medic dentist chirurg, sub anestezie, asa ca daca iti este frica de dureri, nu este cazul sa te ingrijorezi. Disconfortul apare dupa ce trece efectul anesteziei, pentru ca tesutul este inca sensibil, si macar in prima zi ar fi bine sa eviti alimentele fierbinti. Operatia se inchide cam intr-o saptamana, si poti sa treci la urmatoarea extractie.
Sincera sa fiu mi-a displacut total acest proces, eu am ales sa imi fac intr-o sedinta extractiile din partea dreapta si in cealalata pe cele din partea stanga, mai mult ca sa scap mai repede. Dupa ce mi s-au vindecat, am avut senzatia ca imi suiera vantul printre dinti, si de cate ori radeam ma gandeam ca arata ca piratii din desene animate, cu  un dinte pauza.
Costul unei extractii ortodontice este in medie cam 120 - 150 RON, si ar fi bine sa stii asta cand planifici bugetul de cheltuieli pentru aparatul dentar.

Ce ai mai putea sa faci, este o vizita la medicul dentist, sa verifice daca ai carii, si sa faci o igienizare si un detartraj inainte de montarea aparatului. Recomandarea pe care am primit-o eu a fost sa imi rezolv toate posibilele probleme inainte, pentru ca odata aparatul dentar fixat, unele tratamente medicale sunt foaret greu de efectuat.

Odata toate etapele acestea trecute, mi-am facut in sfarsit programarea pt  montarea aparatului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu