Pagini

luni, 5 septembrie 2011

The first day of the rest of my life

A fost odata ca niciodata o zi de joi, in care m-am prezentat cuminte la ortodont pentru montarea aparatului pe arcada de sus. M-am asezat cuminte pe scaun, cu inima mica, incercand sa ignor vocea care imi striga de undeva din adancul creierului : »Fugi, fugi cat mai poti ». Montarea propriu-zisa a aparatului nu a durut absolut de loc, abia daca am simtit ceva, singurul disconfort a aparut in momentul in care a fost fixat arcul care lega brackets-ii.  Dupa o ora, tuning-ul era gata, si am alergat repede spre oglinda sa vad cum arat. Deaorece alesesem modelul cu brackets transparenti din safir, abia se vedea aparatul, asa ca din punct de vedere estetic chiar nu era nici o schimbare. Aparatul dentar abia se vedea.

Totusi aveam un corp strain interpus intredinti si buza, care in prima faza ma deranja cand vorbeam sau candi imi miscam buzele. Din fericire urma ziua de vineri si apoi un week-end prelungit, pentru ca era vacanta de Paste, asa ca pana m-am intors marti la birou ma acomodasem déjà cu schimbarea. A fost pentru prima data cand am slabit de Paste, chiard aca am fost la mama acasa, si masa era plina de bunatati. Asta pentru ca mestecam foarte incet si am evitat sa manc friptura sau alimente solide. Medicii ortodonti recomanda sa mananci in primele zile alimente pasate, supe, piureuri. Eu am facut asta in prima zi, dar apoi am incercat sa mananc si hrana solida, pe care o taiam foaret marunt. Un lucru e foarte sigur : nu poti musca din alimente. In primul rand nu e bine sa faci asta,pentru ca poti strica aparatul, si in al doilea rand chiar nu poti face efectiv lucrul asta. Abia dupa cateva luni de purtat aparatul denta ram muscat pentru prima data dintr-un sandwich, si nu a fost foarte usor.

Simteam ca apartul ma zgarie pe partea interioara a buzei, dar nu a fost nimic grav. La montarea celui de-al doilea, pe arcada de jos, am avut probleme destul de serioase legate de acest aspect. Aparatul taiase destul de tare interioarul a buzei, si de fiecare data cand miscam buza, rana se adancea. Pe moment m-am speriat foaret tare, si de rana in sine, si de durere, si de perspectiva unei infectii, asa ca am sunat la medicul ortodont. Sfatul a fost sa ma duc la medicul dentist, care sa imi « imbrace » brackets-ii care ma zgariau, ca intr-o plomba. Odata ce acestia au fost izolati, rana s-a vindecat foarte repede.

Ulterior am aflat ca exista si alte remedii, care aplicat din timp, m-au ajutat sa previn ranile de felul acesta.
1.       Gelul contra aftelor – creaza un film protector peste rana, dezinfectand si protejand. Deoarece dezinfecteaza, ustura foaret tare, imi venea sa urlu de durere, dar dupa cateva secunde calmeaza si racoreste. Problema e ca are un gust groaznic, amar, dar efectul este absolut fabulos. Pentru ca e intr-o sticluta mica care are si aplicator, este minunat ca il poti lua oriunde cu tine.
2.        Spray-ul Hexoral – ei bine da. Nici eu nu stiam, am aflat de la un prieten care este medic ca acest spary are intrebuintari foaret largi pentru rani si inflamatii. De exemplu poate fi folosit pentru infectia alveolelor dentare dupa extractii dentare micoze oro-faringiene, in special candidoze; inainte si dupa interventiile chirurgicale oro-faringiene. Nu este la fel de eficient ca gelul urgo pentru ranile mari, dar are gust bun.
3.       Ceara ortodontica – am aflat de ea foaret tarziu, si din pacate nu am gasit sa cumpar la magazinele din Romania. Mi-am cumparat un pachet dintr-o farmacie cand am fost in strainatate, dar mai mult de curiozitate, pentru ca déjà nu mai aveam probleme. Arata ca o guma de mestecat putin mai tare, din care rupi o bucatica si modelezi un invelis moale pe care il asezi peste brackets-ii care te incomodeaza. Se fixeaza destul de bine, asa ca poti dormi noaptea cu ea in gura, sau chiar ziua atat timp cat nu mananci. 

In acel week-end am invatat sa mananc, am invatat sa ma spal pe dinti, am invatat sa vorbesc. Am fost ca un nou nascut captiv intr-un corp de om mare. Deoarece am fost acasa alaturi de familie, mi-a fost usor sa ma acomodez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu